torsdag den 28. maj 2009

Så er den gråspurv barberet!

I dag var vi på besøg i vuggestuen, og det virker bare som et superhyggeligt sted. Jeg glæder mig rigtig meget til at vi starter på tirsdag. Der er 12 børn på Kristoffers stue, 2 pædagoger og 1 medhjælper. De voksne var rigtig søde og jeg tror faktisk at jeg vil føle mig fint tryk ved at aflevere ham til dem, og det har været noget af det vigtigste for mig -at have den mavefølelse med. Så jeg er meget lettet :o) Jacob og jeg fik en rundvisning og en virksomhedsplan, og efter vi havde været der i knap ti minutter, kravlede Kristoffer selv ud af det rum vi var i og hen til nogle børn, tog noget legetøj og hyggede sig for vildt. Så han skal nok få det godt!
Vi skal have madpakke med hver første onsdag i måneden, og selv stå for bleer, men der er mælk til alle måltider og frugt om eftermiddagen. Til de uinviede kan jeg hilse og sige at der er kæmpe forskel på, hvad man selv skal stå for de forskellige steder i København. Nogle skal have madpakker med hver uge, men får bleer, andre skal selv stå for frugt eller også får børnene ikke mælk... Det er op til den enkelte institution om det er mad, bleer eller personale der bliver vægtet, åbenbart.

Forøvrigt beklager jeg manglen på billeder, men vores kamera har været lånt ud -jeg håber på at få det tilbage i dag...

1 kommentar:

Eva sagde ...

nej hvor lyder det godt, Dorte, mavefornemmelsen er vigtig. Og det lyder som om Kristoffer er helt klar til det der med at lege med de andre og slås om legetøjet og alt det der. Held og lykke med det!