tirsdag den 24. marts 2009

Sure, gamle pædagoger!

Jeg har været ude at besøge et par vuggestuer i sidste uge -vi skal jo finde et sted til Kristoffer, så han ikke bliver alt for morsyg og sær af at gå herhjemme med mig... Men altså, han skal først starte efter sommerferien. Nå, det er ikke så let at få plads herude, der er mange lange ventelister. Hvis vi er heldige kan vi få en "flytteplads" som er nogle fiktive pladser, pladsanvisningen reserverer til sådan nogle som os. Jeg blev råddet til at finde ca. 5 steder vi kunne lide, og så ringe igen og høre om der var en flytteplads hos en af dem. Så det er vi så småt igang med. Jeg har nået at besøge 2 i sidste uge, og jeg har kig på tre mere foreløbigt. De ligger alle inde for 1 km herfra og det synes jeg er meget fint. Den første var en rigtig hyggelig, lillebitte vuggestue med 13 vuggestuebørn og 24 børnehavebørn, og pædagogen jeg mødte var bare supersød og tydeligvis glad for sit arbejde. Men der kommer kun 2 pladser til sommer, og så langt op på listen tror jeg ikke på vi kommer op, så den kan vi vidst godt skyde en hvid pil efter. Dagen efter skulle jeg ud til næste sted, og jeg havde kigget på deres hjemmeside i forvejen. Det lød simpelthen så fedt med alle mulige udflugter til en bondegård (Bedstemor Anns gård, hihi), OL hver sommer og masser af traditioner til jul, påske osv. Men så var det bare sådan et rigtig slidt sted med sure, gamle pædagoger og nærmest ingen plads. Det var bare superdeprimerende! Jeg blev så skuffet og dér skal Kristoffer ihvertfald ikke gå!
På tirsdag har vi sidste dag med Kirstine -så er jeg officielt arbejdsløs, og så får vi tid til at besøge nogle flere steder.

Ingen kommentarer: