søndag den 27. april 2008

Bivirkninger

Kropsvæsker; Lige pludselig og uden advarsel løber det fra mine bryster eller mine øjne. Man kan være pænt sikker på, at enten det ene eller det andet par springer læk konstant. Brysterne som regel lige når jeg har været i bad, når Kristoffer græder, grynter eller spiser ved det andet. Eller bare savler der hvor han er igang. Endnu en bivirkning; huset er nu fyldt med halvvåde stofbleer og plettet tøj, sengetøj og møbler.
Øjnene følger mine tilsyneladende helt normale hormonbetingede humørsvingninger. Det ene øjeblik bliver jeg bundulykkelig, fordi jeg er sikker på, at jeg ikke kan tage mig af mit barn. Det næste græder jeg, fordi det er så fantastisk, at jeg er i stand til at give ham mad og trøste ham når han er ked af det. Fem minutter senere er det så fordi staklen har luft i maven og fordi han græder, og jeg ikke kan hjælpe ham. Og så også lige en tudetur, bare fordi han ser så sød ud.

1 kommentar:

Laura sagde ...

- Ja, nu siger du godt, at du har alverdens bivirkninger - men havde du måske tænkt på, hvordan vi andre sidder og vander høns nu?? Vores øjne græder altså også!
Spøg til side:
Det er helt fantastisk at følge med her - cyperspace kommer virkeligt til sin ret nu! Tillykke, tillykke - han ser så simpelthen så dejlig ud! Jeg er misundelig, og jeg tuder af glæde på jeres vegne!
Når du/I har overskud, vil vi så gerne se ham - og vi taler alle sammen så meget om dig og lille Kristoffer ude på uni.
Mange hilsner
Laura