lørdag den 6. september 2008

Hurtigere, Hurtigere!

Det har været en helt skør uge. Vi har simpelthen haft så travlt!
Vi startede mandag med yoga -det var rigtig godt, selvom Kristoffer var vågen. Han lå bare og kiggede på os og hyggede sig med det. Bagefter tog vi ud og spiste frokost med Janni og kusine Kirstine. Børnene faldt heldigvis i søvn, så vi kunne nyde vores mad. Så fik jeg besøg af min fætter herhjemme og til slut var vi til middag hos Jacobs forældre. Hyggelig, men lang dag.

Tirsdag var vi til stimulastik. En god gåtur på tre kvarter, hvor Kristoffer sov, resulterede i, at han var vågen og glad den første halve time, på trods af, at det foregår midt i hans middagslurs-tidsrum. Det var en lille smule hippie, med musik der passede til det vi så skulle gøre... Ja vi startede med at høre "åhhh, buggi wuggi wuggi" mens vi nulrede bebsernes arme og ben. Men Kristoffer syntes det var dejligt og det var helt tydeligt også meget spændende med alle de andre babyer der var tilstede. Så det skal nok blive godt (hvis han kan holde sig vågen...)

Onsdag var Jacobs første dag hjemme på barsel, og jeg var afsted på uni. Det var vidst en rigtig god dag for alle parter! Om aftenen spiste vi hos mine forældre.

Torsdag morgen brugte vi hos lægen, hvor jeg havde en aftale som jeg troede var hurtigt overstået, og derfor var de andre med, så jeg kunne køre Jacob på arbejde bagefter. Men lægen var en time (!) forsinket, på trods af at tiden var kl. 9... Og så kunne hun slet ikke det hun skulle -det havde sekretæren fejlinformeret mig om, så istedet skulle jeg have en henvisning... Så det var pænt spild af tid! Hurtigt hjem og ud af døren igen, hen og møde min nye mødregruppe. De var meget søde, men alle deres børn var en måned yngre end Kristoffer, så jeg ved ikke hvor aktuelt jeg synes det er. Det må tiden vise. Om aftenen var jeg ude og spille rollespil. Det er et halvt år siden sidst, så det var super at komme igang med igen.

I går gik vi en tur (på 7 km) for at købe nogle ting i en butik allerhelvedes langt ude af Amagerbrogade. Dejligt, men langt! Da vi kom hjem begyndte Kristoffer at klynke og så begyndte han at hyle, som om nogen nev ham (og det gjorde jeg ikke! Lover!) Og han skreg og skreg i timevis! Det var virkelig hårdt, for det plejer han ikke at gøre. Jeg tror han havde lidt feber. Han lugtede lidt dårligt ud af munden, ligesom når man er meget tørstig eller syg. Det tog lang tid, men til sidst lykkedes det mig at få ham til at drikke lidt sukkervand og senere noget mad. Så sov han stort set resten af dagen, men spiste fint når vi vækkede ham og han var varm, men ikke for varm. Her til morgen virker han til at have det bedre, men han lyder noget snottet. Vi tror det er fordi det trækker for meget her. Men det er sådan en svær balance, for vi har valget mellem åbne vinduer eller 50 graders varme. Så vi prøver selvfølgelig at lufte igennem der hvor han ikke står, men det er ikke nemt.

Nå, i dag skal vi så til fætter Mads' dyppelses-fest på Lottes forældres gård. Vi havde egentligt tænkt os at sove der, men når nu Kristoffer er lidt sløj, så kører vi bare hjem igen. Det er også ok, for så drikker jeg ikke så meget og så feder det mindre :o)

Ingen kommentarer: