fredag den 25. juli 2008

Små øjeblikke

Hvor er det altså bare fedt at det er blevet sommer igen!
Vi er inde i en rigtig god periode med Kristoffer. Han har sådan en god dagsrytme -han vågner typisk ved sekstiden og Jacob står op, giver ham mad, leger med ham en times tid, skifter ham og så kommer han ellers ind og sover sammen med mig til ved ti-elleve tiden. Så spiser han igen, og så plejer vi at gå en tur eller lege hvis det er rigtig dårligt vejr -sådan går resten af eftermiddagen. Så kommer Jacob hjem og Kristoffer smiler stort når han ser ham, det er bare så kært! Lidt leg, lidt brok, aftensmad, lidt mere leg og brok og så falder han i søvn mellem otte og elleve, får lidt mad ved ti-elleve tiden og sover ellers resten af natten (!) Tak mit søde, nemme barn!
De sidste mange dage har stået i familiens tegn. Sidste weekend var i sommerhus på Lolland med mine brødre, deres koner og børn. Det var bare såååå hyggeligt. Masser af børnesnak, dikkedik, lækker vin og bare hygge. Og gåture. Det er så fantastisk at gå ture dernede, langs diget og blive blæst igennem, inde i sommerhusområdet mellem alle fyrretræerne, fyldt med harer, egern og rådyr. Det var så dejligt. På vej hjem tirsdag var vi et smut fordi Kristoffers oldeforældre. Der er noget helt fantastisk ved at se de helt små og de helt gamle sammen, synes jeg. Det håber jeg vi kommer til mange gange endnu. De er simpelthen så friske og søde (vi snakker 87 og hmm... er det 95, min farfar er?) Så vendte vi tilbage til huset i Gentofte, og endnu en gang -jeg bliver aldrig træt af at kunne gå lige ud i en have med barnevognen, det er bare så lækkert! Og i går var der så fødselsdag hos Kristoffers kusine i Sorø, også en rigtig hyggelig dag, hvor han sov nærmest fra vi kom til vi skulle hjem -han nåede lige at være lidt vågen og charmere dem allesammen før vi gik, så det var jo perfekt. Nu ligger han derinde og kalder på mig, så jeg må vidst hellere slutte nu!

Ingen kommentarer: