onsdag den 30. juli 2008

Vuggestue No. 2

Så var vi på besøg hos Sofiegården i går. Den ligger rigtig tæt på, lige nede ved siden af Christianshavns Torv. Og lokalerne var også ret fine -sådan to gamle KÆMPEstore lejligheder, der er lavet om til institution, lignede det. Den ligger på stuen og første sal, og fra første kan man gå ud og en halv etage ned ad en kun-med-gitter-overdækket gang -der ser ud som om den er rigtig sjov at løbe på- og så kommer man ned på legepladsen, der altså ligger oven på en lav bygning, men kun er overdækket med gitter hele vejen rundt, så der er lys og luft. Omgivelserne var faktisk rimeligt i top, i forhold til at det er vuggestuer i centrum af kbh, der bliver kigget på. Men jeg kunne bare ikke lide at være der! Det kan være, at jeg er for fintfølende, men jeg synes sgu ikke det virkede som om personalet havde det særligt godt sammen (og det er jo alligevel ret væsenligt for børnenes samværd, hvis man spørger mig...) Det kan være miljøskade fra at jeg selv har arbejdet i institution, men de virkede bare ikke så rare -måske var de trætte, eller gad ikke at smile til endnu en ny mor på besøg, men jeg følte mig ihvertfald ikke særligt velkommen. Så den er dømt ude. Nu mangler vi kun at besøge to mere i starten af næste uge, men jo mere jeg tænker over det, jo mere skal der altså til, for at overgå Studenterrådets. De var satme flinke :o)

2 kommentarer:

Jeppe Morgenthaler sagde ...

Hold fast i den tankegang.
Det er menneskene der betyder noget. Med mindre stedet ligefrem er tækket med asbest, så hold fast ved at det skal være søde, imødekommende mennesker med overskud til hinanden og børnene.

Du ved, lissom dig selv!

Ann Louise sagde ...

Hej Dorte.

Jeg svarer lige her i stedet for på min egen blog. Men nej, vi ved ikke endnu om det bliver kejsersnit. Jeg er kæmpestor - ligeså stor som med Alexander - så jeg er ret sikker på det er et stort barn = 5 kilo + og så vil jeg altså helst have kejsersnit. Jeg har fået tid til scanning i uge 37, hvor de ser hvor stor han er og så besluttes der, om jeg får kejsersnit eller om jeg skal presse melonen ud... Så derfor håber jeg lidt, han ligger med numsen nedad og bliver liggende sådan, så jeg ikke skal slås så meget for det kejsersnit. Men ellers havde jeg da håbet på et lidt mindre barn og en normal fødsel. Men men sådan noget kan man jo ikke selv bestemme og Micke har "store-børn-gener" ;-)